Zásady zpracování obchodních údajů

ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ


Tento dokument obsahuje informace o způsobu a rozsahu zpracování osobních údajů obchodní společností resq s.r.o., se sídlem nám. Chuchelských bojovníků 21/2, Praha 5, 159 00, IČO: 05294177, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 261362 (dále jen „Prodávající“) v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „Nařízení“) a příslušnými obecně závaznými právními předpisy České republiky upravujícími ochranu a zpracování osobních údajů.

1. Správce
Správcem osobních údajů je obchodní společnost resq s.r.o., se sídlem nám. Chuchelských bojovníků 21/2, Praha 5, 159 00, IČO: 05294177, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka, kontaktní osoba Jakub Kališ kontaktní adresa nám. Chuchleských bojovníků 21/2, Praha 5, 159 00, kontaktní e-mail: info@lelekale.cz.

2. Zpracovávané osobní údaje
Prodávající zpracovává pouze níže uvedené osobní údaje:

  • identifikační údaje (jméno, přímení, příp. obchodní firma)
  • kontaktní údaje (doručovací adresa, telefonní číslo, elektronická adresa)
  • příp. další údaje (sídlo, IČO, DIČ, platební údaje)

Zpracovávané údaje Prodávající získává přímo od potencionálních zákazníků nebo zákazníků.

3. Účel zpracování osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje zejména za těmito účely:
a) plnění smlouvy a poskytování služeb dle uzavřené smlouvy,
b) plnění zákonných povinností Prodávajícího,
c) vnitřní potřeby, zejména ochrana práv a právem chráněných zájmů Prodávajícího, sledování kvality služeb a spokojenosti klientů,
d) obchodní a marketingové účely.

Právním důvodem zpracování osobních údajů tak může být dle § 6 odst. 1 Nařízení jeden z níže uvedených způsobů zpracování:

a) subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů,
b) zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů,
c) zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje, nebo 
d) zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů.

Písemný souhlas se zpracováním osobních údajů je nezbytný pouze pro zasílání obchodních a marketingových sdělení potencionálním zákazníkům. Souhlas musí být svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný projev vůle, kterým subjekt údajů dává prohlášení či jiným zjevným potvrzením své svolení ke zpracování osobních údajů. Souhlas musí být udělen na samostatném formuláři. 

Potencionální zákazník může kdykoliv odvolat udělený souhlas se zpracováním osobních údajů, a to prostřednictvím nastavení v rámci zákaznického účtu nebo prostřednictvím e-mailu info@lelekale.cz nebo odvoláním zaslaným písemně na adresu sídla Prodávajícího. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním. Odvolání souhlasu též nemá vliv na zpracování osobních údajů, které Prodávající zpracovává na základě jiného právního základu, než je souhlas.

Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné. Nicméně v případě odmítnutí poskytnutí některých údajů nebude možné danou službu poskytnout, vzhledem k tomu, že některé údaje jsou nezbytné pro plnění smlouvy nebo splnění právních povinností Prodávajícího.

4. Předávání osobních údajů
Prodávající předává osobní údaje orgánům dohledu a dalším státním orgánům, v případech, kdy je to vyžadováno zákonem nebo pro ochranu práv Prodávajícího. Prodávající je také oprávněn předat osobní údaje dalším subjektům v rámci plnění zákonných povinností stanovených zvláštními předpisy nebo dalším osobám, pokud je to nezbytné k naplnění předmětu smlouvy.

Prodávající nepředává osobní údaje do třetí země ani mezinárodní organizaci.

5. Zpracovatelé
Prodávající je oprávněn pověřit zpracováním osobních údajů zpracovatele za podmínky, že poskytli dostatečné záruky o technickém a organizačním zabezpečení osobních údajů. Prodávající v současnosti využívá pro zpracování osobních údajů zejména tyto subjekty:

  • IT specialisty za účelem přípravy softwarového řešení internetového obchodu
  • poskytovatelé účetních a právních služeb.

Osobní údaje jsou uloženy v datacentrech společnosti EVici webdesign s.r.o.

Identifikační a kontaktní údaje uvedené v objednávce jsou také sdíleny s dopravci, kteří doručují dané produkty (Česká pošta a Zásilkovna).

Platební údaje zákazníků jsou také předány pověřené bankovní instituci za účelem zpracování plateb, pokud je to nezbytné.

Pokud je při placení objednávky využit systém Comgate, jsou platební údaje poskytnuty přímo tomuto poskytovateli. 


Dalšími zpracovateli osobních údajů pak jsou externí reklamní systémy (Google AdWords) a externí analytické systémy (Google Analytics.) a Facebook.

Google Analytics používá tzv. cookies, textové soubory, které jsou uloženy v počítači zákazníka či potencionálního zákazníka a umožňují analyzovat využívání webových stránek. Informace vygenerované soubory cookies o využívání webové stránky (včetně zkrácené IP adresy) se obvykle přenášejí na server společnosti Google a zde se ukládají. Zkrácením IP adresy je však vyloučena přímá identifikace uživatele. 

Prodávající používá také online reklamní službu Google AdWords, která umožňuje Prodávajícímu zjistit, jak efektivní jsou jednotlivá reklamní opatření. V rámci této služby však není možné identifikovat uživatele.

6. Prostředky a způsob zpracování osobních údajů

Prodávající shromažďuje osobní údaje pouze ke stanovenému účelu a v rozsahu nezbytném pro naplnění stanoveného účelu. Osobní údaje musí být přesné a pravidelně aktualizované, přičemž aktualizace probíhá na základě informací od samotných zákazníků či potencionálních zákazníků.

Osobní údaje jsou zpracovávány elektronicky prostřednictvím prostředků výpočetní techniky nebo manuálně v listinné podobě a jsou uloženy v uzamykatelných skříních v sídle Prodávajícího. Přístup k osobním údajům v listinné podobě mají pouze oprávnění zaměstnanci či spolupracovníci v rámci plnění svých povinností. K osobním údajům uchovávaným v elektronické podobě mají také přístup pouze oprávnění zaměstnanci či spolupracovníci Prodávajícího po zadání přístupových hesel. Všechny soubory jsou zálohovány na záložní média.   

V rámci Prodávajícího nedochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.

7. Bezpečnost osobních údajů

Prodávající chrání osobní údaje takovým způsobem, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.

Osobní údaje přenášené po internetu v souvislosti s objednáním díla jsou šifrované protokolem SSL (Secure Socket Layer) tak, aby je nikdo nemohl přečíst.

Všechny osoby, které přicházejí do styku s osobními údaji v rámci jejich zpracování, jsou vázány zákonnou nebo smluvní mlčenlivostí.

8. Doba uchování osobních údajů

Osobní údaje jsou uchovávány po celou dobu trvání zákaznického účtu a dále po dobu nezbytně nutnou k zajištění všech práv a povinností plynoucích ze závazkového vztahu, minimálně po dobu trvání závazkového vztahu, a dále po dobu, po kterou je Prodávající povinen údaje uchovávat podle obecně závazných právních předpisů. 

Pokud bude zákaznický účet zrušen, budou osobní údaje zpracovávané nad rámec zákonných povinností a plnění závazků Prodávajícího, vymazány.

Prodávající archivuje soubor s elektronickou objednávkou, kterou mu zákazník zaslal, a to po dobu max. dvacet čtyři měsíců, a to pouze za účelem řešení případných reklamací. 

Osobní údaje – telefonní číslo a elektronická adresa, které budou zpracovávány pouze pro účely marketingových a obchodních sdělení u potencionálních zákazníků na základě jejich souhlasu, budou uchovány po dobu 36 měsíců od jejich udělení, pokud nebude souhlas potencionálních zákazníků odvolán.

Po uplynutí výše uvedených lhůt budou osobní údaje zničeny a vymazány.

9. Práva subjektů údajů při zpracování osobních údajů


Právo na přístup – každý subjekt má právo požádat o informaci, zda Prodávající zpracovává jeho osobní údaje a o které osobní údaje se jedná, pokud tomu tak je, má také právo požádat o kopii zpracovávaných osobních údajů a informace se zpracováním související. Za druhou a další kopii je Prodávající oprávněn si účtovat přiměřený poplatek na administrativní náklady.


Právo na opravu – potencionální zákazník nebo zákazník má právo Prodávajícího požádat o opravu nepřesných nebo neúplných osobních údajů nebo si aktualizaci svých údajů zajistit sám prostřednictvím zákaznického účtu.

Právo na výmaz („právo být zapomenut“) – potencionální zákazník nebo zákazník má právo Prodávajícího požádat, aby vymazal jeho osobní údaje, zejména v následujících případech:

  • osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány,
  • byl odvolán souhlas, na jehož základě byly osobní údaje zpracovány, a neexistuje žádný další právní důvod pro jejich zpracování,
  • byla vznesena námitka proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu,
  • osobní údaje byly zpracovány protiprávně,
  • osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti stanovené v právu Unie nebo členského státu, které se na správce vztahuje,
  • osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti.

Právo na omezení zpracování – potencionální zákazník nebo zákazník má právo Prodávajícího požádat, aby v následujících situacích omezil zpracování osobních údajů:

  • pokud subjekt údajů popřel přesnost osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby Prodávající mohl přesnost osobních údajů ověřit,
  • zpracování osobních údajů je protiprávní, ale subjekt údajů odmítl výmaz a místo toho žádá o omezení jejich použití,
  • Prodávající již osobní údaje nepotřebuje pro jejich zpracování, ale subjekt údajů je potřebuje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků,
  • subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování osobních údajů, do doby, než bude ověřeno, zda oprávněné důvody Prodávajícího převažují nad oprávněnými důvody subjektu údajů.

Právo na přenositelnost údajů – v případě, že zpracování je založeno na souhlasu nebo je nezbytné pro plnění smlouvy a zároveň je prováděno automatizovaně, má potencionální zákazník nebo zákazník právo získat osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu s tím, že tímto právem nesmí být nepřiměřeně dotčena práva a svobody jiných osob.

Právo vznést námitku – v případě, že zpracování je založeno na oprávněném zájmu Prodávajícího nebo třetí strany nebo se provádí pro účely přímého marketingu, má subjekt údajů právo vznést kdykoliv námitku proti zpracování jeho osobních údajů.

Prodávající je povinen subjektu údajů informovat o vyřízení jeho žádostí uvedených výše týkajících se výkonu jeho práv, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce po obdržení žádosti. Pokud bude žádost podána v elektronické formě, Prodávající mu požadované informace poskytne také v elektronické formě, ledaže subjekt údajů požádá o jiný způsob poskytnutí informací.

Právo podat stížnost – pokud došlo k porušení pravidel ohledně zpracování osobních údajů, má subjekt údajů právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, Praha 7, PSČ 170 00, www. uoou.cz.
V případě, že dojde k porušení zabezpečení osobních údajů a mohlo by to mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody subjektů údajů, oznámí Prodávající bez zbytečného odkladu tuto skutečnost subjektu údajů.

10. Závěrečná ustanovení
Tyto zásady nabývají účinnosti dne 1. 9. 2022.